PhotoBlog

Wednesday, July 5, 2017

Hello !

Wow 6 Tahun!  

Sudah 6 tahun yang lalu terakhir saya post di blog ini. Memang waktu itu bikin blog hanya ikut-ikutan aja. Commitment untuk menulis sama sekali gak ada. 

Belakangan ini tiba-tiba saja ada sedikit (iya sedikit) keinginan untuk mulai menulis lagi, meskipun nggak tau juga apa yang mau ditulis. Tapi suka ngebatin "ih kalo ditulis lucu nih biar inget aja sama kejadian ini". Apalagi sejak punya anak banyak banget yang ingin dicatat. 

Selama itu ya ternyata, kalau kembali ke 6 tahun yang lalu perubahan dalam hidup saya udah banyak sekali. Sudah menikah, sudah punya rumah sendiri, sudah kesampean kerja di kantor yang deket dengan rumah, sudah punya anak cantik lucu ngegemesin. Banyak yang bisa disyukuri jadinya ya. 

Tuh kan dengan menulis kaya gini jadi bisa bersyukur :) 

Kebetulan bulan ini akan jadi bulan dimana umur saya berkurang lagi 1 tahun. A perfect time to stop and reflect. Semoga mulai menulis sedikit-sedikit ini bisa jadi kebiasaan yang bertahan lama ya. 

See you! 


xoxo, 
Kunti

Monday, November 21, 2011

Review : Antologi Rasa


I just done reading Antologi Rasa by Ika Natassa, and I should tell you that this book is worth-reading. When I started to read, I just can't stop turning the paper. I love the 4 main character in this book. The story itself represent what is so-called urban lifestyle, complicated friendship mixed with love, ego and off course drama. Almost all of the character have a self-centered point of view. And the writer successfully brought us into their talking-brain.

You just have to feel it by reading this book, feel the addiction.
Happy reading !

-K

ps : Thank you @chillisilly and @jeszvasthi for your recommendation.

Thursday, August 25, 2011

Ramadhan 2011

I know God is never sleep.
He listen to my prayers.
Thank you for all the bless you've given to me God.

-K

Monday, August 1, 2011

Small piece of Wakatobi


Me and Chikka went to Wakatobi last week. 'twas a very short trip - only 3 days and 2 night - but we try to make the best of it. We went to 2 islands, Wangi-Wangi and Hoga Island. I can say Hoga is the most beautiful Island. We experienced snorkeling and diving (Chikka dive, me? Nah... maybe later) in the best underwater world I've seen so far. But unfortunately we didn't bring under water camera. Shamed on us. Next time I promise I will bring underwater camera. (so there will be a next time? can I hear "Amin"?)
;)